First generation T220 19972002
First generation (T220) | |
---|---|
Toyota Avensis GS (UK) |
|
Overview | |
Also called |
|
Production | 1997–2002 |
Body and chassis | |
Body style |
|
Related |
|
Dimensions | |
Wheelbase | 2,630 mm (103.5 in) |
Length |
|
Width | 1,710 mm (67.3 in) |
Height |
|
Liftback (pre-facelift)
Sedan (pre-facelift)
Wagon (pre-facelift)
Sedan (facelift)
Wagon (facelift)
Toyota introduced the Avensis nameplate on its new model, which was launched at the end of 1997. Although an extensive revamp of the previous generation Carina E, the only main common parts were the engines, with an all new style of body. The car was built at the Burnaston factory in Derby. At the same time, production of the five-door Toyota Corolla also started at the British plant.
The first generation Avensis had the option of four engines (1.6-, 1.8- and 2.0-litre petrol and a 2.0-litre turbo-diesel) and three body styles (saloon, hatchback and estate). The station wagon was essentially the Japanese-market second generation Toyota Caldina. All of the range gave solid build quality, excellent reliability, a spacious comfortable interior, generous equipment, smooth ride quality and good refinement, but very little in the way of excitement.[citation needed]
The first generation Avensis received a facelift in August 2000. The engines were fitted with variable valve timing, satellite navigation was included as a standard feature along the range and the sporty Avensis 2.0 L SR (with body kit and tuned suspension) was added but overall sales remained low.
The first generation Avensis was also sold in South America. In Argentina and Brazil, it was sold as the «Toyota Corona» (as seen on brochures), but in Chile and Peru, it was sold as the «Corona Avensis».
Petrol
- 1.6-litre 81 kW (109 hp)
- 1.6-litre VVT-i 81 kW (109 hp)
- 1.8-litre 81 kW (109 hp)
- 1.8-litre VVT-i 95 kW (127 hp)
- 2.0-litre 94 kW (126 hp)
- 2.0-litre D4 VVT-i 110 kW (148 hp)
Diesel
- 2.0-litre TD 66 kW (89 hp)
- 2.0-litre D-4D 81 kW (109 hp)
The Toyota Avensis Verso was a large MPV introduced in 2001, with room for seven occupants and only initially available with 2.0-litre engines. The Verso’s platform preceded the second generation model. The Avensis Verso was the back-to-back winner of Australia’s Best People Mover award in 2002 and 2003.
Toyota Avensis Для России › Бортжурнал › Увеличение клиренса(перед) на 3см
Все таки Авенсис хоть и высокая(как мне раньше казалось) машина, но «чиркаем» передом частенько(особенно я), жена конечно поменьше скрябает днищем, т.к. ездит намного аккуратнее меня. Плюс драгоценные сантиметры посадки(примерно 3-4 см) забирает защита Двигателя и АКПП. Еще я немного подрезал Юбку(переднюю губу) примерно на 2- 3 см, вроде получилось без ущерба для дизайна. Поэтому я задался целью немного увеличить Клиренс автомобиля. Начал конечно же с поиска различных вариантов в Инете, ну а затем поехал уже по магазинам посмотреть, какие варианты есть в наличии. Первый опыт «Задира» оказался неудачным, я купил межвитковые проставки, ноони не увеличили клиренс, а сделали машину только жестче и от этого варианта пришлось отказаться. Далее купил проставки под стойки 20мм, они изначально шли на 2108-2110, но абсолютно точно подошли по дырам, еще в комплекте к ним идут удлиненные болты. одну проставку вырезал сам 10мм из «прорезины»(транспортерная лента). Последовательность ремонта: снимаешь колесо, отркучиваешь стойку вверху и низу, от стойки откручиваешь «линку» зажимая её Струбциной(зажимы третья рука) на фото есть, на снятой стойке выбиваешь болты, новые( удлиненные) приварил, т.к. не подошли по шлицам, устанивливаешь проставки и собираешь все обратно.
откручиваем колесо, снимаем стойку
накручиваем гайки другой стороной
выбиваем болты
болты выбиты, откручиваем гайки
вварил новые болты такого же диаметра, но более длинные
слева заводская проставка на 2108 толщиной 20мм, справа самодельная из прорезины толщина 10мм
Third generation T270 20092018
Third generation (T270) | |
---|---|
Pre-facelift Toyota Avensis wagon (Netherlands) |
|
Overview | |
Production | 2009–2018 |
Body and chassis | |
Body style |
|
Platform | |
Related |
|
Dimensions | |
Wheelbase | 2,700 mm (106.3 in) |
Length |
|
Width | 1,810 mm (71.3 in) |
Height | 1,480 mm (58.3 in) |
The third generation Avensis was revealed at the 2008 Paris Motor Show. It went on sale in January 2009. Like the previous model, it is built at Toyota’s Burnaston plant in Derbyshire, England. This generation is available in sedan or station wagon styles only.
Sedan (pre-facelift)
Wagon (pre-facelift)
Toyota ED2 initially designed the Avensis giving it a more sleek and athletic stance. It has a drag coefficient of Cd=0.28 for the sedan and Cd=0.29 for the wagon body. Other design goals were to create the most comfortable suspension in its class while still offering sporty handling. The Avensis continued to use front MacPherson struts and rear double wishbones. Unlike the previous generation Avensis models, there is no five door hatchback body style in this lineup, in favour of sedan and wagon body styles.
Major options include bi xenon HID headlamps, , and adaptive cruise control.
For safety, seven airbags are standard, including two front row side torso airbags, two side curtain airbags for both rows, and a driver’s knee airbag. For rear collisions, active front headrests designed to help reduce whiplash are standard as well as brake lamps that flash under emergency braking. Vehicle Stability Control+ (VSC+) applies torque to the steering wheel to aid the driver in steering. A Pre-Collision System (PCS) becomes optional which includes Lane Departure Warning (LDW) and Lane Keeping Assist (LKA).
The Avensis received a five star rating () under the latest Euro NCAP ratings scheme with an 81% overall score and a 90% score for adult occupant safety.
The Avensis wagon began being imported again to Japan in mid-2011, with 2.0-litre 4-cylinder engine and CVT transmission in Li and Xi variants. The Avensis wagon was discontinued in Japan on 27 April 2018.
First facelift (2012–2015)
Wagon (first facelift)
Wagon (first facelift)
The Avensis underwent a facelift in January 2012. This included a revised front grille and modified taillamps. The changes were first shown in September 2011 at the before sales started in January 2012.
Second facelift (2015–2018)
Sedan (second facelift)
Wagon (second facelift)
A further facelift was shown in March 2015 at the . The facelifted vehicle was officially launched in June 2015. This included a revised front grille, rear view, headlamps and taillamps and a new interior. In addition to the new «Toyota Safety Sense», new engines were also shown. The 1.6-litre diesel replaces the previous 2.0-litre engine.
Engines
The Avensis offers three petrol and four diesel engine options. Petrol engines are sourced from Toyota’s Deeside Engine Plant. The new engines feature more power and lower CO2 emissions. The new ZR engines became the first to introduce Toyota’s Valvematic technology.
Petrol
- 1.6-litre 97 kW (130 hp) 2008–2018
- 1.8-litre 108 kW (145 hp) 2008–2018
- 2.0-litre 112 kW (150 hp) 2008–2018 2008–2011 (Germany)
Diesel
- 1.6-litre D-4D 82 kW (110 hp) 2015–2017
- 2.0-litre D-4D 91 kW (122 hp) 2011–2015
- 2.0-litre D-4D 93 kW (125 hp) 2008–2011
- 2.0-litre D-4D 105 kW (141 hp) 2015–2018
- 2.2-litre D-4D 110 kW (148 hp) 2008–2015
- 2.2-litre D-4D 130 kW (174 hp) 2008–2015
All engines are mated to a six-speed manual transmission while the 1.8 L and 2.0 L petrol engines are available with a Multidrive S CVT transmission. The 2.2-litre D-4D 150 hp engine is available with a six-speed automatic transmission.
Motorsports
Tom Ingram, at the Knockhill round of the 2017 British Touring Car Championship.
On 2 August 2010, it was announced the British Touring Car Championship’s NGTC prototype car would be built around the Toyota Avensis.
Series organiser TOCA, which would fully introduce the new low-cost NGTC technical regulations in 2011, said that the Japanese manufacturer would supply a donor car and a new body shell to the programme. The Avensis was used by Speedworks Motorsport, driven by Tom Ingram, until the end of the 2018 season.
The Avensis was discontinued in the United Kingdom in August 2018, and across Europe in late 2018. It was replaced by the slightly larger XV70 Camry, which is based on the platform.
Toyota Avensis клиренс
- Дорожный просвет:
- Отзывы владельцев
- Видео — обзор
Toyota Avensis – автомобиль среднего класса, разработанный в качестве доступной альтернативы флагманской модели Camry. В отличие от седана Camry, «Авенсис» является более универсальной моделью, и выпускается в различных модификациях – помимо седана, есть еще универсал на базе Avensis.
Производство модели стартовало в 1997 году. Заметим, что Toyota Avensis является идеологическим преемником модели Toyota Carina Е 1992 года, которую продавали в Европе.
Toyota Avensis для европейского рынка выпускается в Великобритании. Примечательно, что в последние годы данный автомобиль продается в Старом свете вместо флагманского седана Camry, который не снискал популярности среди европейцев, в отличие от России. На сегодняшний день выпускается Toyota Avensis третьего поколения, в кузовах седан и универсал. Машина оснащается бензиновыми моторами объемом 1,6, 1,8 и 2,0 литра, мощностью 132, 147 и 152 л. с. Еще есть дизельный 1,6-литровый мотор мощностью 112 л. с.
First generation T220 19972002
First generation (T220) | |
Toyota Avensis GS (UK) | |
Overview | |
Also called |
|
Production | 1997–2002 |
Body and chassis | |
Body style |
|
Related |
|
Dimensions | |
Wheelbase | 2,630 mm (103.5 in) |
Length |
|
Width | 1,710 mm (67.3 in) |
Height |
|
Liftback (pre-facelift)
Sedan (pre-facelift)
Wagon (pre-facelift)
Sedan (facelift)
Wagon (facelift)
Toyota introduced the Avensis nameplate on its new model, which was launched at the end of 1997. Although an extensive revamp of the previous generation Carina E, the only main common parts were the engines, with an all new style of body. The car was built at the Burnaston factory in Derby. At the same time, production of the five-door Toyota Corolla also started at the British plant.
The first generation Avensis had the option of four engines (1.6-, 1.8- and 2.0-litre petrol and a 2.0-litre turbo-diesel) and three body styles (saloon, hatchback and estate). The station wagon was essentially the Japanese-market second generation Toyota Caldina. All of the range gave solid build quality, excellent reliability, a spacious comfortable interior, generous equipment, smooth ride quality and good refinement, but very little in the way of excitement.[citation needed
The first generation Avensis received a facelift in August 2000. The engines were fitted with variable valve timing, satellite navigation was included as a standard feature along the range and the sporty Avensis 2.0 L SR
(with body kit and tuned suspension) was added but overall sales remained low.
The first generation Avensis was also sold in South America. In Argentina and Brazil, it was sold as the «Toyota Corona» (as seen on brochures), but in Chile and Peru, it was sold as the «Corona Avensis».
Petrol
- 1.6-litre 81 kW (109 hp)
- 1.6-litre VVT-i 81 kW (109 hp)
- 1.8-litre 81 kW (109 hp)
- 1.8-litre VVT-i 95 kW (127 hp)
- 2.0-litre 94 kW (126 hp)
- 2.0-litre D4 VVT-i 110 kW (148 hp)
Diesel
- 2.0-litre TD 66 kW (89 hp)
- 2.0-litre D-4D 81 kW (109 hp)
The Toyota Avensis Verso was a large MPV introduced in 2001, with room for seven occupants and only initially available with 2.0-litre engines. The Verso’s platform preceded the second generation model. The Avensis Verso was the back-to-back winner of Australia’s Best People Mover
award in 2002 and 2003.
Второе поколение
Toyota Avensis T250 | |
---|---|
Общие данные | |
Производитель | Toyota Motor Corporation |
Годы производства | — |
Дизайн | |
Платформа | Toyota T250 |
Двигатель | |
Бензиновый: 1,6 — 2,4 л (81 — 120 кВт) Дизельный: 2,0 — 2,2 л (85 — 130 кВт) | |
Характеристики | |
Массово-габаритные | |
Длина | 4630 — 4715 мм |
Ширина | 1760 мм |
Высота | 1480 — 1525 мм |
Колёсная база | 2700 мм |
Масса | 1320 — 1610 кг |
← Toyota Corona← Toyota Vista | |
Медиафайлы на Викискладе |
Второе поколение Toyota Avensis (код модели T25) было запущено в начале 2003 года в совершенно новом формате, на этот раз были предложены большие изменения в комфорте для водителя и внешней привлекательности автомобиля. Дизайн этой модели, так же как и дизайн Toyota Corolla был разработан в дизайнерском ателье во Франции.
База Avensis второго поколения увеличилась на 7 сантиметров, а общая длина на 11 см, составив 4645 мм. Автомобиль оснащался четырьмя бензиновыми:
— 3ZZ-FE (1,6л, 110 л.с., бензин); 1ZZ-FE (1,8л, 129 л.с., бензин), 1AZ-FSE (2,0л, 147 л.с., бензин D-4), 2AZ-FSE (2,4л, 163 л.с., бензин D-4);
и четырьмя дизельными моторами:
с 2003 по 2008 — 1CD-FTV (2.0л, 116 л.с., турбодизель, D-4D)
с 2006 по 2008 — 1AD- FTV (2.0л, 126 л.с., турбодизель, D-4D)
с 2005 по 2008 — 2AD-FTV (2.2л, 150 л.с., турбодизель, D-4D)
c 2005 по 2008 — 2AD-FHV (2.2л, 177 л.с., турбодизель, D-CAT);
На автомобиль устанавливались 4 вида КПП: пятиступенчатая механика (3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 1AZ-FSE), четырехступенчатый автомат (1ZZ-FE, 1AZ-FSE), пятиступенчатый автомат (2AZ-FSE) и шестиступенчатая механика (1CD-FTV, 2AD-FHV).
Автомобиль выпускался в 3 вариациях кузовов: седан (4дв), универсал (5дв) и лифтбэк (5дв).
Euro NCAP | |||
---|---|---|---|
Рейтинги | Пассажир | 34 | |
Пешеход | 8 | ||
Протестированная модель: Toyota Avensis 1,8 (2003) |
технические характеристики Toyota Avensis 2003 — 2006 Седан
Технические характеристики Toyota Avensis 2003, 2004, 2005, 2006: мощность, расход топлива на 100 км, вес (масса), дорожный просвет (клиренс), радиус разворота, тип трансмиссии и тормозов, размеров кузова и шин
Все фото Toyota Avensis 2003 — 2006 Модификации Объём двигателя, см3 Мощность, кВт (л.с.)/об Цилиндры Крутящий момент, Нм/(об/мин) Тип топливной системы Тип топлива
2,0 D4-D | 1995 | 85(116)/4000 | L4 (рядное расположение) | 280/2000 | Common Rail | Дизель |
2,2 D(4D D)Cat | 2231 | 130(177)/3600 | L4 (рядное расположение) | 400/2000 | Common Rail | Дизель |
2,2 D4-D | 2231 | 110(150)/3600 | L4 (рядное расположение) | 310/2000 | Common Rail | Дизель |
1,6 VVTi | 1598 | 81(110)/6000 | L4 (рядное расположение) | 150/3800 | Многоточечный впрыск | Бензин |
1,8 VVTi | 1794 | 95(129)/6000 | L4 (рядное расположение) | 170/4200 | Многоточечный впрыск | Бензин |
2,0 VVTi | 1998 | 108(147)/5700 | L4 (рядное расположение) | 196/4000 | Многоточечный впрыск | Бензин |
2,4 VVTi | 2362 | 120(163)/5800 | L4 (рядное расположение) | 230/3800 | Многоточечный впрыск | Бензин |
Модификации Тип привода Тип трансмиссии (базовая) Тип трансмиссии (опционально)
2,0 D4-D | Передний привод | 5-МКПП | |
2,2 D(4D D)Cat | Передний привод | 6-МКПП | |
2,2 D4-D | Передний привод | 6-МКПП | |
1,6 VVTi | Передний привод | 5-МКПП | |
1,8 VVTi | Передний привод | 5-МКПП | 4-АКПП, |
2,0 VVTi | Передний привод | 5-МКПП | 4-АКПП, |
2,4 VVTi | Передний привод | 5-АКПП |
Модификации Тип передних тормозов Тип задних тормозов Усилитель руля
2,0 D4-D | Вентилируемые диски | Дисковые | есть |
2,2 D(4D D)Cat | Вентилируемые диски | Дисковые | есть |
2,2 D4-D | Вентилируемые диски | Дисковые | есть |
1,6 VVTi | Вентилируемые диски | Дисковые | есть |
1,8 VVTi | Вентилируемые диски | Дисковые | есть |
2,0 VVTi | Вентилируемые диски | Дисковые | есть |
2,4 VVTi | Вентилируемые диски | Дисковые |
Модификации Размер
2,0 D4-D | 205/55 R16 |
2,2 D(4D D)Cat | 205/55 R16 |
2,2 D4-D | 205/55 R16 |
1,6 VVTi | 205/55 R16 |
1,8 VVTi | 205/55 R16 |
2,0 VVTi | 205/55 R16 |
2,4 VVTi | 215/45R17 |
Модификации Длина, мм Ширина, мм Высота, мм Колея передняя/задняя, мм Колесная база, мм Дорожный просвет (клиренс), мм Объем багажника, л
2,0 D4-D | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
2,2 D(4D D)Cat | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
2,2 D4-D | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
1,6 VVTi | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
1,8 VVTi | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
2,0 VVTi | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
2,4 VVTi | 4630 | 1760 | 1481 | 1501/1509 | 2700 | 150 | 521 |
Модификации Снаряженная масса, кг Максимальная масса, кг Грузоподъёмность, кг
2,0 D4-D | 1355 | 1970 | 615 |
2,2 D(4D D)Cat | 1430 | 1970 | 540 |
2,2 D4-D | 1410 | 1970 | 560 |
1,6 VVTi | 1220 | 1820 | 600 |
1,8 VVTi | 1220 | 1820 | 600 |
2,0 VVTi | 1305 | 1895 | 590 |
2,4 VVTi | 1345 | 1905 | 560 |
Модификации Максимальная скорость, км/ч Время разгона до 100 км/ч, с Cd (Коэффициент лобового сопротивления)
2,0 D4-D | 195 | 11.2 | 0.28 |
2,2 D(4D D)Cat | 220 | 8.6 | 0.28 |
2,2 D4-D | 210 | 9.3 | 0.28 |
1,6 VVTi | 195 | 12 | 0.28 |
1,8 VVTi | 200 | 10.3 | 0.28 |
2,0 VVTi | 210 | 9.4 | 0.28 |
2,4 VVTi | 220 | 9.1 | 0.28 |
Модификации В городе, л/100 км По трассе, л/100 км Средний расход, л/100 км Выброс СО2, г/км Тип топлива
2,0 D4-D | 7.5 | 4.9 | 5.8 | 155 | Дизель |
1,6 VVTi | 9.5 | 5.8 | 7.2 | 172 | Бензин |
1,8 VVTi | 9.4 | 5.8 | 7.2 | 171 | Бензин |
2,0 VVTi | 10.6 | 6.6 | 8.1 | 191 | Бензин |
2,4 VVTi | 13.5 | 7.2 | 9.5 | 227 | Бензин |
Модификации по г.в. Всего автомобилей в продаже (в РФ) Средняя цена, рублей Средняя цена с АКПП, рублей Всего в продаже с АКПП Средняя цена с МКПП, рублей Всего в продаже с МКПП
2004 г. | 82 | 572 232 | 585 278 | 55 | 549 980 | 31 |
1.8 л | 37 | 558 516 | 572 534 | 20 | 548 735 | 25 |
2 л | 30 | 574 660 | 582 580 | 22 | 547 687 | 8 |
2.0 л | 10 | 560 144 | 560 032 | 10 | 560 734 | 7 |
2.4 л | 9 | 628 293 | 634 762 | 8 | 588 782 | 6 |
2005 г. | 81 | 604 798 | 626 454 | 48 | 573 333 | 35 |
1.6 л | 6 | 550 304 | — | 6 | 550 304 | 6 |
1.8 л | 35 | 589 483 | 629 385 | 10 | 573 435 | 25 |
2 л | 30 | 621 477 | 631 991 | 25 | 577 815 | 8 |
2.0 л | 10 | 609 816 | 623 809 | 9 | 559 107 | 7 |
2.3 л | 6 | 596 470 | 596 470 | 6 | — | 6 |
2.4 л | 9 | 608 326 | 608 955 | 8 | 602 887 | 6 |
2006 г. | 131 | 654 429 | 678 781 | 77 | 627 592 | 67 |
1.8 л | 77 | 641 384 | 680 493 | 22 | 626 327 | 57 |
2 л | 38 | 670 461 | 681 851 | 33 | 622 820 | 9 |
2.0 л | 16 | 655 262 | 655 545 | 10 | 671 312 | 6 |
2.2 л | 6 | 577 241 | 577 241 | 6 | — | 6 |
2.4 л | 10 | 691 473 | 691 473 | 10 | — | 6 |
Тест-драйвы
Овальчики ГОВОРЯТ, МУЖЧИНЫ ЛЮБЯТ ОДНИХ, А ЖЕНЯТСЯ НА ДРУГИХ. ЭТО УТВЕРЖДЕНИЕ, КАК И ЛЮБОЕ ОБОБЩЕНИЕ, НЕ ВСЕГДА ВЕРНО. НО МОЖЕТ БЫТЬ ОТНЕСЕНО К ПРОЦЕССУ ВЫБОРА МАШИНЫ. НАПРИМЕР, НОВОЙ TOYOTA AVENSIS.Новая Toyota Avensis — внучка Carina E, модели, популярной на вторичном рынке, хотя и не по годам дорогой. Причина не в потрясающем…
www.bibipedia.info